Hora i data actual: 27 abr. 2024, 10:38




Publica un nou tema Respon al tema  [ 16 entrades ] 
AJUDA PRODUCCIÓ: Creació bombos 
Autor Missatge
Underave Fever
Avatar de l’usuari

Membre des de: 12 des. 2006, 16:30
Entrades: 1258
Ubicació: Perdido en el saco.
Entrada AJUDA PRODUCCIÓ: Creació bombos
Porto un temps toquetejant el tema de la producció (de forma totalment autodidacte), però lògicament, hi ha infinitat de coses que se m'escapen.

Ara per ara el que tinc al cap és el tema bombos, pel que fa a estils concrets com Hardtek,Hardfloor,Tribecore no hi ha manera, la consistència i cua típics de cada estil sem fa impossible, em queda molt buit, la majoria de cops ni m'acosto a res semblant. Algú em pot donar un cop de mà?

_________________
Blablabla blabla blablabla...


23 gen. 2010, 18:02
Perfil
Usual member
Avatar de l’usuari

Membre des de: 23 ago. 2007, 15:00
Entrades: 177
Ubicació: Out of space!
Col·lectiu: .:[BASS NATURAL]:.
Entrada Re: AJUDA PRODUCCIÓ: Creació bombos
No se si hauràs vist aquest topic: http://forums.underave.net/viewtopic.php?f=18&t=12296

Salut!


23 gen. 2010, 19:45
Perfil
Underave Fever
Avatar de l’usuari

Membre des de: 12 des. 2006, 16:30
Entrades: 1258
Ubicació: Perdido en el saco.
Entrada Re: AJUDA PRODUCCIÓ: Creació bombos
Sí, ja me l'había llegit, però em refereixo a algo més bàsic. Intento aplicar tot els trucs que trobo, però del dicho al hecho hay un trecho. Vaya, que no aconsegueixo re de bo.

_________________
Blablabla blabla blablabla...


23 gen. 2010, 20:33
Perfil
Usual member
Avatar de l’usuari

Membre des de: 23 ago. 2007, 15:00
Entrades: 177
Ubicació: Out of space!
Col·lectiu: .:[BASS NATURAL]:.
Entrada Re: AJUDA PRODUCCIÓ: Creació bombos
T'entend perfectament, jo també he estat hores i hores toquetejant el Live! i només n'he tret porqueria! XDD

Veig que ens haurem d'apuntar al "curset" d'Ableton Live! que fa el 909... :roll:


23 gen. 2010, 20:58
Perfil
Usual member
Avatar de l’usuari

Membre des de: 04 oct. 2004, 17:06
Entrades: 612
Ubicació: Terrassa
Col·lectiu: de campo y tralla!
Entrada Re: AJUDA PRODUCCIÓ: Creació bombos
Si dius que et queda molt es que potser hauries de ficari un baix...

Estas posant nomes bombo? O bombo + baix?

_________________
JINCHONETA IS NOT DEAD


24 gen. 2010, 10:03
Perfil WWW
Underave Fever
Avatar de l’usuari

Membre des de: 12 des. 2006, 16:30
Entrades: 1258
Ubicació: Perdido en el saco.
Entrada Re: AJUDA PRODUCCIÓ: Creació bombos
Doncs ho he probat de les dues maneres. Toquetejo baixos, però no trobo un bon resultat, potser aniría bé algun vst concret? o alguna configuració especial de attack,pitch,fx,etc...? bueno, per la meva part ja vaig tocant i tocant, que algo sortirà! A més...musicalment sempre he sigut poc "acadèmic" (poca teoria,molta pràctica), l'oïda és un gran sentit per apendre :D

_________________
Blablabla blabla blablabla...


24 gen. 2010, 16:17
Perfil
Man - Machine
Avatar de l’usuari

Membre des de: 14 gen. 2009, 17:34
Entrades: 927
Entrada Re: AJUDA PRODUCCIÓ: Creació bombos
Et deixo el meu trick "secret", apartir d'ara no ho será, de com fer un kick al més pur estil hardware, no pega com la meva Jomox pero s'aproxima, amb lliberia propia d'Ableton.

1ºPista MIDI i carregas el impulse Tresor 1994.
2º Selecciona sample BD, que es el kick, i apartir d'aqui aquests son els parametres, aquí tu ja agafa per on vulguis.

- Strech: -11%
- Velocity (la de sota del Strech): 11%
- Decay: valor relativament alta, jo de tú més de 3/4 del knoob no el ficaria.
I ara be el truc:

1º Activa el filtre i a Mode selecciona el HP2 (High pass 2).
2º Freq: al minim, osea se 30.0 Hz.
3º Res: un valor bastant alt, jo ara mateix estic treballant a 5.57 KHz.


El tema de subbaix fes una cosa carrega el presets del link, Evil heart beat, i selecciona el operador D. Posa el Fine a 5, i després a la pantalla on surt la gráfica de la envolvent, on posa Wave canvia per una Square 4 o 6. Després varia una mica la freq del filtre a uns 55hz i Res al máx.
Aixis conseguixes el tipic só de techno. Aixó si, el kick ha de sonar menys que el subbaix.

Qui deia que es volia apuntar al "curset"? :fum:

_________________
Imatge


25 gen. 2010, 20:09
Perfil
Usual member
Avatar de l’usuari

Membre des de: 10 nov. 2008, 23:08
Entrades: 734
Ubicació: Descolocado.
Entrada Re: AJUDA PRODUCCIÓ: Creació bombos
Un altre consell!

Proba diferents bombos i treballa'ls per capes adequant les frequencies entre ells:
- Un que sigui la potencia o 'chasquido', i els altres que treballin per frecuencies mitjanes,<aqui és on podrias ficar-li la distorsió amb plugs com Ohmicide o Cyanide2 -http://www.smartelectronix.com/refer.php?url=~bram/files/Cyanide2_win_030104.zip-
y un altre que treballi en les més baixes.

A partir de diferents bombos se'n pot treure un propi i decent! Encará que si modifiques un de sol també pots treure típics bombos de hardcore y hardtek.


25 gen. 2010, 20:51
Perfil
Underave Fever
Avatar de l’usuari

Membre des de: 12 des. 2006, 16:30
Entrades: 1258
Ubicació: Perdido en el saco.
Entrada Re: AJUDA PRODUCCIÓ: Creació bombos
Vale,vale, ja creia que m'abandonaveu a la meva sort! jaja Quan pugui poso en pràctica els consells i comento que tal.

Salut desde el sud nanos! :D

_________________
Blablabla blabla blablabla...


25 gen. 2010, 22:39
Perfil
Usual member
Avatar de l’usuari

Membre des de: 10 nov. 2008, 23:08
Entrades: 734
Ubicació: Descolocado.
Entrada Re: AJUDA PRODUCCIÓ: Creació bombos
NO TE OLVIDES JAMÁS DE COMPRIMIR!!!!!! :D

Vintage Warmer
Rough Rider
Sonalksis SV315


26 gen. 2010, 00:05
Perfil
Underave Fever
Avatar de l’usuari

Membre des de: 27 feb. 2007, 22:50
Entrades: 1532
Ubicació: Gent
Col·lectiu: 130 db
Entrada Re: AJUDA PRODUCCIÓ: Creació bombos
Capas:
-Pegada (compresor con el ataque = que el del bombo y filtro pasa altos)
-Harmonicos (EQ (antes de la distorsion, luego toquetea y conseguiras cosas curiosas) + Distorsion + Filtro dejando pasar medios)
-Bajos (Filtro pasa-bajos + compresion)

Luego al bombo general lo retocas un poco con algo de distorsion o eq y al final dale el toque final con un compresor multibanda.



PD: Esto sacara bombos gordos, brutos y warros (royo N-Vitral, Tieum, Unexist, etc)... Creo que lo que tu buscas se peude hacer con sinte mas facilmente segun he oido...

_________________
https://www.facebook.com/StygmahMechanicalPandemic


26 gen. 2010, 00:17
Perfil
Man - Machine
Avatar de l’usuari

Membre des de: 14 gen. 2009, 17:34
Entrades: 927
Entrada Re: AJUDA PRODUCCIÓ: Creació bombos
Me voy a autoquotear, por ayer postee con prisas, y me deje algunas cosas en el tintero. Además de parecerme mucho más correcto explicarte qué y por qué, que venir vomitar 4 lineas y que te quedes igual.

909 ha escrit:
1ºPista MIDI i carregas el impulse Tresor 1994.
2º Selecciona sample BD, que es el kick, i apartir d'aqui aquests son els parametres, aquí tu ja agafa per on vulguis.

- Strech: -11%
- Velocity (la de sota del Strech): 11%
- Decay: valor relativament alta, jo de tú més de 3/4 del knoob no el ficaria.


Por qué estos valores? Y para que sirven? Veamos.

Los parametros Attack y Decay, aparecen muy bien explicados aquí. http://en.wikipedia.org/wiki/ADSR_envelope

Solo tienes que interpretar lo que dice como si te lo estuviera explicando para kicks. Aunque te explico, que estos parametros son los que le dan el "caracter" al kick que buscas, pegada, redondeo del sonido, durada. Mucho más allá que las distorsiones y filtros, que son una consecuencia del uso de estos parametros.

Esto no quiere decir que no puedas o debas usarlos, pero si que es cierto, que a mayor dominio de los parametros de edición, más precisos serán los detalles, e incluso menos VST usarás, ya que quieras o no el consumo de los VST estos son muy bestias, para lo que hacen, haciendo que el ordenador trabaje a mucha más carga cuando insetas una reverb, que también consumen una barbaridad, y quien te diga que el consumo de CPU del ordenador es lo de menos, te miente y se miente.

Volviendo al tema los parametros Strech y velocidad hacen referencia a como se estira y cuanto recorrido debe de hacer para que suene todo el sampled.

-Strech, que viene de streching-estiramiento, es como estiras la muestras en relación a la durada real de la muestra. Por qué un sterch negativo? Por que al contraer la muestra, dejas un espacio "sin afectar" a los otros paremtros para que el sub haga su faena , que es acompañar al kick y darle el colorido y personalidad deseada dentro de la mezcla.

-Velocidad o también llamado amplitud, define el tiempo que tarda en recorrer la muestras. Como en los coches, a más velocidad más recorrido hace, por tanto si le damos una velocidad alta signfica que le estamos dando un recorrido más largo para el mismo valor de tiempo.

Por lconsguiente. lo que estas haciendo es darle presencia al bombo pero a su vez estas dejando espacio para que se mezcle con el sub y con la mezcla en general. Y sin comprimir :wink:


gummo ha escrit:
NO TE OLVIDES JAMÁS DE COMPRIMIR!!!!!! :D

Mucho ojo al hacer este tipo de afirmaciones. Principalmente, por que muchas librerias de estas free, y no tan free, vienen ya comprimidas. Qué quiero decir? Muy fácil.

Si comprimes en la mezcla, luego en el pre-mastering, y un tienes lo santos coj*nes de meter un multibanda. Estas comprimiendo 4 veces la señal, vamos que estas cargando la dinámica del canal sobre comprimiendo y perdiendo casi toda la cola del decaimiento, en favor del pulse del kick, seguramente.

Esto se ve muy claro, cuando trabajas a un cierto nivel de presión sonora. Yo ahora estoy trabajando con K-System 8 y a una escala K-12, lo que significa que estoy trabajando a 78 dB SPL x monitor, unos 80 dB entre los dos monitores, y te digo que verias la sobre compresión de los kicks mata cualquier cosa que no este a su nivel: Sub, bajos, hasta las frecencias bajas de los pads y leads. Y además el sonido del kick es resolución pauperrima.

Y un VintageWarmer nunca puede ir insertado al canal o por bus para mezcla, si no que este plugin esta pensando para insertarse en la cadena de mastering. Te pongo directamente lo que dice la propia PSP respecto a ello.

Citació:
We strongly recommend that you use the PSP VintageWarmer in all multitracking applications except situations where FAT mode is important. The PSP VintageWarmer2 is recommended for mastering purposes and groups or master busses only.

_________________
Imatge


26 gen. 2010, 13:12
Perfil
Underave Fever
Avatar de l’usuari

Membre des de: 12 des. 2006, 16:30
Entrades: 1258
Ubicació: Perdido en el saco.
Entrada Re: AJUDA PRODUCCIÓ: Creació bombos
909 ha escrit:
El tema de subbaix fes una cosa carrega el presets del link, Evil heart beat


Mh...Aquí m'he perdut, no em sona veure-ho per enlloc això d'evil heart beat. De quin link parles?

Espero que tingueu una mica de paciència eh. :lol:

(voz interior) Respiiiira, calmate, inspira, expira, inspira, expira...

_________________
Blablabla blabla blablabla...


26 gen. 2010, 15:02
Perfil
Man - Machine
Avatar de l’usuari

Membre des de: 14 gen. 2009, 17:34
Entrades: 927
Entrada Re: AJUDA PRODUCCIÓ: Creació bombos
Instruments > Operator > Special FX > Evil Heart Beat.

Si pues me parece que voy a cobrar a partir de poco. Entre privados y general, me vaís a crear complejo de wikipedeia.

_________________
Imatge


26 gen. 2010, 16:28
Perfil
Underave Fever
Avatar de l’usuari

Membre des de: 12 des. 2006, 16:30
Entrades: 1258
Ubicació: Perdido en el saco.
Entrada Re: AJUDA PRODUCCIÓ: Creació bombos
909 ha escrit:
Instruments > Operator > Special FX > Evil Heart Beat.


Lol, amb raó no el trobo, no el tinc :shock: vaya tela, el que em faltava. Bueno, ja m'apanyaré.

_________________
Blablabla blabla blablabla...


26 gen. 2010, 16:37
Perfil
Usual member
Avatar de l’usuari

Membre des de: 10 nov. 2008, 23:08
Entrades: 734
Ubicació: Descolocado.
Entrada Re: AJUDA PRODUCCIÓ: Creació bombos
Esputo Social ha escrit:
Lol, amb raó no el trobo, no el tinc :shock: vaya tela, el que em faltava. Bueno, ja m'apanyaré.


Això potser et passa al instalar Ableton per primer cop, s'ha de deixar cargar tots els packs que tinguin (Impulses, Operator, Collision, FX, etc).

Lo de comprimir com diu 909 té raó!!! Vigila sobretot lo de las llibreries pel fet de que son samples molt d'ells ja processats, i com a regla general no solament al bombo, com menys Fx carguis per cada so, més net será el so final almenos jo ho noto aixi.



26 gen. 2010, 20:40
Perfil
Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 16 entrades ] 


Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant


No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca:
Salta a :  
cron